Блог

Співпраця: для авторів

Ця маленька стаття з'явилась тут у зв'язку з тим, що усіх авторів дуже часто цікавлять одні й ті ж самі запитання. Лише за перший рік існування нашого маленького видавництва, яке займається крихітними іграми ми мали контакт з більш ніж тридцятьма авторами. Усі вони звісно ж, свято вірять у свою гру, активно над нею працюють і хочуть якнайшвидше поділитись нею з усім світом. Та далеко не всі розуміють як це все працює. Спробую пояснити як співпрацю з авторами бачимо ми й з чим до нас можна звертатись.

1. Каталог видавництва
Звертаючись до видавця вивчіть уважно які ігри він видає. На щастя останні роки кількість видавництв в Україні виросла вдвічі, а що не менш важливо усі вони є дуже різносторонніми і покривають чи не усі можливі групи гравців. Якщо наше видавництво займається (на цей час) лише простими крихітними іграми, писати нам про варгейми на 3 год. і більше не вартує. Як і не вартує пропонувати важкі євро чи ігри з десятками різних видів компонентів. Ми зосереджені зараз на виданні кишенькової колекції, а також робимо перші спроби з виданням трішки більших сімейних ігор. Звертаючись до видавця вивчіть каталог ігор які вони видають, купіть кілька з них і зіграйте. Зрозумійте специфіку і клієнта, на якого видавництво орієнтується. Якщо Ваша гра підходить, переходимо далі.

2. Прототип
Ми живемо в глобальному світі і неймовірно швидкому за своїм темпом. А тому дуже важливо щоб Ваш контакт відбувався уже на стадії коли ваша гра має якийсь матеріальний вигляд і її можливо зіграти. Він не мусить бути ідеальним, тим більше він не має бути графічно готовим. Взагалі не тратьте на це час. Він повинен бути зрозумілим і щоб в нього можна було зіграти. Сама ідея не варта нічого. Так само не вартує вигадувати одразу всесвіт, 20 доповнень і інші речі. Ви як автор гри повинні придумати механіку і правила - як ця гра працює і за якими законами живе. Як з неї зробити продукт, який повинен продаватись - це вже робота видавця. В залежності від складності гри висилати прототип найкраще в вигляді підготовлених до друку файлів PNP або ж фізичний, який ми отримавши можемо відкрити коробку і одразу зіграти. Якщо Ваш прототип буде потребувати ще тиждень вирізати картки, склеювати якісь жетони, друкувати на спеціальних матеріалах чи ще щось - скоріш за все до нього ніколи не дійдуть руки. Також, якщо ви робите перший контакт і Ваша гра не працює, або ж працює, але є дуже сильний дисбаланс то враження про неї залишаться не найкращі і скоріш за все розмови далі не буде.
Висилаючи нам прототип електронною скринькою в темі листа вкажіть своє ім'я і назву вашої гри. Прикладіть правила, фотографії або макети ігрових компонентів. Дуже зручно буде, якщо Ви чи хтось з ваших друзів/знайомих зніме відео, в якому Ви поясните правила. Також, вкажіть наступні дані про гру:
• вік, тривалість партії та кількість гравців;
• коротку інформацію, про що Ваша гра (наприклад, Мегаполіс: це кооперативна гра на кризис менеджмент про побудову міста з можливістю грати соло);
• на чому будується ігровий процес, які унікальні механіки є у вашій грі (зараз практично будь-яка гра без унікальних механік, або ж унікального поєднання вже наявних не видається).

3. Тестування
Ми справді готові тестувати вашу гру. Але ці тести це вже фінальні тести, коли ви зі своїм прототипом зіграли в десятках різних компаній, коли випадкова людина зігравши в гру скаже Вам що гра має потенціал (а не лише мамця похвалить) і коли Ви впевнені що Ви вже не маєте що додати в гру. Якщо Ви вишлете видавцю прототип, який потребує створення всього балансу, перерахунку цінності кожної карти, і десятки годин тестування - скоріш за все видавець візьметься за більш довершений прототип або ж найме автора зробити гру під замовлення. Як я вже писав: в глобальному світі це відбувається дуже швидко і дуже просто. 

4. Продукт
Ми розуміємо що кожен автор це творець і митець. Однак якою б ваша гра геніальною не була, скоріш за все в кінцевий продукт будуть внесені певні зміни. Це можуть бути якісь механічні речі в самому ігроладі після внутрішніх тестів, ваша гра про війну в колоніальні часи може перетворитись в війни мікробів на кришці унітазу і т.д. Дуже важливо щоб тут обидві сторони були готові до діалогу і співпраці. Якщо автор вірить у свій продукт і не готовий поступатись, скоріш за все йому краще видавати гру самому через спільнокошт (благо їх з кожним днем стає все більше й більше), або ж створити своє видавництво. У всіх інших випадках важливо бути гнучким і йти до порозуміння, адже як видавець, так і автор зацікавлені, щоб гра продавалась.


5. Умови
Якщо видавництво з автором доходять до порозуміння, тоді підписується контракт на видання гри. В контракті прописані умови, термін на який час видавництво купує права, і звісно ж % в вигляді роялті. Якщо термін закінчився, а гра не продається такими темпами як би хотілось чи місце мають якісь інші чинники - автор може шукати нового видавця для своєї гри і права повертаються до нього. Права на ілюстрації залишаються у видавця. Якщо ж все йде прекрасно, тоді до закінчення терміну контракту видавництво пише автору, що ми плануємо додрук і продовжуємо контракт.  Який є цей % роялті, які умови і терміни - це все є дуже індивідуальним і залежить від багатьох чинників. Однак щоб авторство настільних ігор приносило Вам достатньо коштів і щоб ви могли з цього жити і кинути свою нудну роботу, Вам потрібно або творити сотні ігор в рік (скажімо, як Др. Рейнер Кніціа), або вміти вести кілька величезних проєктів на різних стадіях з різними видавцями (скажімо, як Адам Квапінський).

Чому ми це затіяли і пишемо про це? Ми навіть створили маленьку спільноту в Discord, а цього року вже вийшла перша нано гра стороннього автора. Я справді вважаю що творити ігри може кожен.  Професійних творців, які є авторами і живуть з цього заробляючи кошти щоб утримувати себе і свою сім'ю є всього кілька десятків у світі. Вони роблять ігри на замовлення чи працюють для конкретних видавництв. Всі інші автори мають основну роботу, а творення ігор є їхнім хобі. На мою думку, якщо людина хоче витрачати свій особистий час і шукає натхнення у творенні ігор, вона завжди знайде ту ідею, яка "вистрелить". Методом підбору, помилок чи сотні тестів автор дійде до варіанту прототипу, в якому йому не буде чого додати. І тут на нього чекатимемо ми, щоб разом видати прекрасну гру! Пишіть нам на емейл: kozakgamespublishing(at)gmail.com

P.S. Ми дуже хочемо підняти цю статистику, тому й я написав цю статтю.
2020 рік: 30 контактів. 3 гри (крихітні) потенційно підходять до нашого каталогу. Дали зворотній зв'язок кожному чи контакти видавництв, які могли б зацікавитись іншими форматами. 1 нано гра була видана.