Блог

Нам 1 рочок

Магазин настільних ігор
* спогади річної давнини. Основні меседжі записані в особистому щоденнику. Емоції спробую передати цим постом*

24 листопада. Рік тому ми з Петром востаннє здзвонились по телефону, щоб пересвідчитись чи кожен налаштований серйозно.
- Ми ж обоє розуміємо, що дороги назад немає? І що ці ігри, це щось нове, нікому не відоме, яке окрім того що просуватимемо самі з самих низів, ше й будемо пояснювати магазинам і гуртівням переваги продукту...
- Так, обоє розуміємо! Погнали!

І знаєте, той прекрасний час взагалі не віщував ніякої біди (COVID-19 викликав швидше асоціацію з паролем на комп'ютер чи назвою інді-гри) і був схожий на божевільну авантюру. Був страх що стартову лінійку ми обрали не найкращу. Дуже важко вибрати перші ігри з лінійки в понад 300 ігор! Був легкий переляк, що немаючи ніякого досвіду в фізичному виготовленні настільних ігор, та ще й в Україні ми поняття не маємо як це робити. Так, був якийсь попередній глобальний пошук і наведення контактів, були якісь ідеї і мінімальна стратегія. Але загальної картини і уяви як все працює ми тоді не мали. В принципі, на мою суб'єктивну думку ми не маємо її й зараз. Якусь частину тиражу ми розпродали по передзамовленню. Магазини спершу не дуже активно цікавились що ж це таке нове створюється. Ну, як не дуже, на тих 5 магазинів (кількості умовні) що є в Україні, 3 з них зацікавилось. Не найгірший результат, але далеко не те, на що ми розраховували. Наші побоювання справдились: локалізовувати маловідомі ігри по ціні і зусиллях можна прирівняти до створення ігор з нуля. Тим не менше, ми обрали шлях таких собі фріків індустрії на українському ринку і хочемо тому слідувати. Ну а як інакше назвеш вар'ятів, які видаватимуть нікому не відомі ігри з іншого кінця планети, і ще й адаптовуючи їх під нашу культурну спадщину? Ціль і мета у нас  дуже прості: в кожній сім'ї має бути хоча б одна наша гра. Почати ми вирішили з маленьких кишенькових ігор і помаленьку нарощувати міць роблячи трішки більші і складніші сімейні ігри. Та чим більше ми дивились в бік більших сімейок, тим більше ми почали закохуватись в прекрасний свій мінімалізму. Аналізуючи тисячі мікро ігор, дивлячись за самими божевільними ідеями ми все більше почали звертати увагу на менші і менші ігри. Ми точно знаємо чим будемо Вас дивувати в майбутньому.

Модель до котрої ми будемо йти - це модель підписки. Дивлячись на кращі традиції сучасного бізнесу, ми розуміємо що підписка це стабільність і можливість максимально зосередитись на продукті. Так, це дуже не просто. Враховуючи що Netflix чи Sony сьогодні закінчили монтаж, остання перевірка і завтра цей продукт можна купити через аплікацію по цілому світу, то фізичний продукт як ось настільні ігри потребує ще достобіса часу щоб він фізично потрапив у Ваш улюблений магазин. Перший рік модель підписки нам не вдалась. Точніше, вдалась лише частково. Ми виконали 50% з обіцяного і переносимо інші 50% на наступний рік. Промки, як і обіцяли теж присутні в певній мірі. Фінансово - інвестиція тих перших десяти сміливців оправдана. Проте, мінус такої одноразової моделі в тому, що коли вже хтось хоче доєднатись, ти не можеш цього зробити пізніше. Ну, бо це дуже не справедливо відносно твоїх перших підписників. Вони вклали кошти рік тому. А хтось хоче підєднатись в середині року, заплативши ту саму суму і отримавши ті самі умови. Одним словом ми працюємо над моделлю, експериментуємо і я надіюсь що скоро вдасться знайти ідеальну (на наш погляд). Зрештою, вже в 2021 році - нова підписка і новий експеримент. Також, для сімей ми придумали чудову забавку в вигляді підписки Друкуй_та_Грай! Дуже проста модель: люди доєднуються, ми висилаємо їм нові ігри. Більше людей - більше ігор! Все ж просто, чи не так?

Трішки цікавинок:
Нас дуже приємно здивувала гра Духи Лісу. Обираючи з понад 300 ігор, де серед хітів Button Shy (американська компанія-партнер) були набагато успішніші по продажах в цілому світі ігри (як ось наприклад Мегаполіс), я зіграв в неї і одразу спала думка про гру з українською міфологією. Про те, як ми працювали над кожною грою мабуть буде інший пост, але те - що ми трішки менше ніж за рік розпродали перший тираж Духів Лісу це для нас дуже гарний знак. Ось з дня на день приїде другий, і ми надіємось що ця гра залишиться в нашій лінійці на довго. Також, цікава історія трапилась з In Vino Morte - очікувана, та все ж. Перші місяці в неї були нульові продажі. Ну, якщо вернутись назад, це кінець зими - початок весни. Коли хворіло на Covid-19 30 людей в день, поліція ходила по вулицях і ловила відчайдухів хто хоч якось намагався вигуляти дітей з чотирьох стін, а ми мили руки кожні 20 хвилин сидячи вдома і не маючи взагалі ніякого контакту з зовнішнім світом. Ми навіть почали розглядати варіант що в випадку повного економічного державного краху ми будемо продавати її як розпал. І як тільки магазини і клуби почали відкриватись, люди все частіше почали збиратись, недостатня соціалізація між людством почала перетворюватись в психологічні проблеми конкретних індивідів - In Vino Morte як Божий промінчик чи майбутню вакцину від Covid-19 почали змітати з усіх усюд. Якби такий темп був на початку року, її додруку ми б також вже чекали. А так мабуть вже після свят. Ще рано підбивати підсумки, адже попереду Миколая, Новий рік і все більше людей купуватимуть ігри на подарунки. Та все ж, ми неймовірно раді що реалізували своє хобі як компанію, а наша праця виливається в фізичний продукт, який дарує прекрасні емоції.

P.S. Ми також розробили свою гру Плямки і встигли видати найпопулярнішу гру в Латинській Америці Перудо - але про це в наступних постах. На завершення цього року в нас з'явиться Борщ!, а також 4 промо-гри на всього лише одній картці, які можна буде отримати купуючи ігри у нас чи наших партнерів. У нас був приготований ще один цікавий продукт (не зовсім гра, швидше аксесуар) в лімітованій серії 1666 копій з дуже цікавою історією виникнення в США і продовженням його існування у нас! З певних причин, ми можемо не встигнути випустити його цього року. Але про це - окремим постом. Бажаємо усім гарної гри <3